((Traducció al català))

17/4/10

La guerra mediàtica contra qui?

"No m'agrada dir països, prefereixo dir governs"
Reinaldo Taladrid, Taula Rodona del 15 abril 2010

Igual que Taladrid, jo també prefereixo dir governs i no països, sobretot quan es parla del meu govern i no del meu país. Aquest és l'argument de l'anomenada "Guerra mediàtica contra Cuba", que en realitat seria en aquest cas "contra el Govern Cubà", no sé com va poder escapar-se aquesta subtilesa al selecte plafó. Juro que preferiria respondre amb arguments seriosos, desmentir amb vehemència les estratagemes, cridar les veritats que a ells ni tan sols els permeten rebatre amb mentides-fins i tot per falsificar, desvirtuar i manipular tenen la llengua amarrada-però no ho aconsegueixo, em resulta massa ridícul.

Més enllà dels delirants racons de la "ruta dels diners"-evidentment molt difícil de seguir perquè, segons el mateix Lázaro Barredo no es coneixen els "destinataris finals" de les subvencions nord-americanes-les teories de la conspiració sobre "la comanda cyberdisidente" i les hipòtesis aberracions sobre l'existència de les Dames de Suport; vaig aconseguir veure l'hora i mitja de Taula Rodona fins al final.

Per sorpresa meva vaig saber de diverses novetats:

- El programa televisiu em dóna molta migranya.
- Rosa Miriam Elizalde no està autoritzada a explicar les seves teories perquè no pot dir noms.
- Barredo es torna ambigu, diu que "la indústria del mal fa cinquanta anys", però no aclareix on es troba la seu.
- Randy es posa nerviós quan sent esmentar "Berta Soler".
- Hi ha un nostàlgic grup a Espanya-de solidaritat amb el govern cubà-anomenat "Associació juliol 26".
- S'ha autoritzat ja oficialment l'ús dels mots blog i blogger.
- Un senyor francès, segons sembla, es va fer famós per publicar una entrevista manipulada, però no pot donar detalls d'ella perquè està terminantment prohibit dir "Yoani Sánchez" a la televisió cubana.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada