((Traducció al català))

17/4/10

Cuidar el cervell

Foto: Claudio Fuentes Madan

Val la pena fer exercicis, no fumar, no donar-se un glop, no molestar massa amb les coses de la vida i no obsessionar-se amb el demà. Encara que jo no compleixo a cabalidad cap d'aquestes premisses, tinc una recepta-no tan saludable per al cos però sí molt per al cap-que m'ha salvat una i altra vegada: no em deixaré rentar el cervell, prefereixo enyorar la veritat de viure anat al llit amb la mentida.

La memòria és traïdora i no aconsegueixo recordar el moment exacte en què, probablement davant del televisor, em vaig dir "Aquests senyors, és un fet, m'estan mentint". D'altra banda, i completament en contra de la meva voluntat, tinc gravats com jeroglífics els nombrosos comunicats que vaig llegir quan era pionera exemplar, els cartells que vaig enganxar "Jo sí vot per Tots", fins i tot les llàgrimes que vaig plorar per aquell desconegut Ché assassinat-segons els meus estudis a la primària-perquè jo pogués ser feliç.

Després d'aquestes estranyes evocacions sobre mi mateixa-l'altra jo desconeguda i per sort força petita-tinc un forat negre de la mida de l'univers i la meva propera escena és bastant oposada pel que fa al capítol anterior, un exemple perfecte del picada d'imatges d'una memòria traumes:

Estic al passadís del tècnic mitjà en què vaig estudiar, parlo amb un grup de professors i hi ha la presidenta de la FEEM. La conversa està tensa, però el caràcter és afable, ella em diu:
- Jo crec que les coses poden millorar, en les reunions jo dic el que penso, tracte de fer el que puc.
- Tu seràs així, però a mi em sembla que això d'estar a la Joventut és, majoritàriament, oportunisme pur.

M'agradaria saber què va passar exactament en el medi. Què vaig llegir, què vaig viure, què vaig veure? Tracte i tracte però no puc recordar-ho. Potser no ho aconsegueixi veure mai, encara que una mica he après: som el que pensem, no podem donar-nos el luxe de oblidar-ho.

Cançó "
Maniobras" del Ciro, del disc "Cuando amanezca el día"


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada