((Traducció al català))

1/4/10

Industriales Campió!

Foto presa de havanajournal

Per pujar al meu edifici hi ha de donar uns crits des de la vorera. No hi ha manera que tots els veïns aconseguim instal lar timbres per a cada apartament i un intercomunicador és un objecte semi-utòpic poc conegut a Cuba. De vegades escolto els meus visitants, de vegades no.

L'altre dia una veu familiar va ressonar diverses vegades sota la meva finestra:
- Industriales Campió! ¡Industriales Campió!

Era una amiga a la qual, em consta, el beisbol li importa el mateix que la teoria de antimatèria. Quan li vaig obrir la porta molt sorpresa li vaig preguntar:
- Què fas cridant Industriales Campió?

La seva resposta em va treure una riallada:
- És l'únic que es pot cridar sense que et portin presa, cal aprofitar.

Quan vaig conèixer Generació I em vaig fer fan al moment i vaig traduir algunes entrades al francès, fins i tot recordo la primera "Cartells sí, però només sobre pilota". Tres anys han passat des d'aquell Play Off de què Yoani ens parlava, els cartells segueixen, les consignes són vàlides, sempre i quan ens parlen de pilota.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada