((Traducció al català))

11/4/10

Fi de curs

Sé que les paraules estan trillades, però quan vaig començar el meu blog mai vaig imaginar que coneixeria persones tan meravelloses. No recordo la primera vegada que vaig entrar a casa de Yoani Sánchez, però mai podré oblidar els quatre mesos d'acadèmia blogger-desesperació perquè comenci novament el curs, pretenc assistir d'oient al pròxim. Les classes del llicenciat Vallín, les conferències de Dagoberto Valdés, Cultura Cubana de Miriam Celaya, Periodisme de Reinaldo Escobar, en fi, l'espai d'intercanvi que Yoani Sánchez ha creat m'ha marcat per tota la vida.

Sé que tot passa, la Cuba que vaig néixer serà un país diferent, les persones podran expressar-se lliurement i aquests cinquanta anys de sigil s'estudiaran a l'escola com s'assimila avui l'edat mitjana. Potser els amics dels meus néts s'avorriran quan jo com una gravadora els repeteixi les històries que avui han fet el meu camí per la vida, quan els expliqui que hi havia només un president, només un partit, només una notícia ... No obstant això, jo repetiré amb interès les anècdotes d'aquell pis catorze en què per primera vaig veure la gent ser lliure, on per primera vegada vaig parlar sense por, en el qual, sens dubte, vaig sentir l'enorme alegria d'expressar sense sentir-me jutjada.

Mostraré la meva diploma i m'alegra que pensin que estic boja, que no recordin, no temin, no arrosseguin en els seus gens el record de l'època en què pensar era un delicte.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada